Sportclub Irene 1 draait wedstrijd en wint met 1-2 van Helden 1.

16 oktober 2022: vv Helden – Sportclub Irene 1-2

Na de voetballoze zondag van afgelopen was vandaag Helden 1 de tegenstander op Sportpark Kerkeböske. Een tegenstander waar Sportclub Irene het traditiegetrouw altijd lastig tegen heeft. Na een voorzichtig begin had Sportclub Irene een overwicht maar liep toch tegen een tegendoelpunt aan. Kwam vervolgens nog 2 keer goed weg maar wist in de slotfase twee keer te scoren en nam alsnog de 3 punten mee naar Tegelen.

Daar waar Sportclub Irene met verzorgd positiespel op zoek ging naar doelpunten, hanteerde tegenstander Helden veelvuldig de lange bal om gevaar te stichten in de Tegelse verdediging. Na een  minuut of 10 werd Irene voor het eerste gevaarlijk. Een goed aangesneden vrije trap van Sven Denessen was net te scherp voor Sierd Janssen. Vijf minuten later was het aan de andere kant wel raak. De Heldense spits werd niet goed aangepakt en kon redelijk ongehinderd  aanleggen voor een schot. Doelman Rik Wilms was kansloos en de bal verdween in de lange hoek.

Sportclub Irene had ook in het vervolg van de 1e helft het beste van het spel en de gelijkmaker leek een kwestie van tijd. Helden wist enkel voor gevaar te zorgen met lange ballen van achteruit waar de Tegelse verdediging niet altijd een goed antwoord op had. Het was dat Rik Wilms door een goed uitkomen een één tegen één situatie in zijn voordeel besliste anders had Sportclub Irene met rust tegen een 2-0 achterstand aangekeken. Nu bleef de schade beperkt en restten er nog 45 minuten om de schade te herstellen.

In de eerste 20 minuten van de 2e helft gebeurde er voor beide doelen nagenoeg niks. Sportclub Irene was voetballend beter maar met tegenstander Helden compenseerde dit met veel inzet. Na goed een uur voetballen werd Irene weer sterker en speelde het spel zich grotendeels op de helft van Helden af. Na een vrije trap onstond een luchtduel tussen de Heldense keeper en Casper Vermeulen. Heel Helden zag hier een overtreding in maar de scheidsrechter liet terecht doorspelen en vervolgens was het een koud kunstje voor Lars Curvers om de bal in het doel te werken.

Sportclub Irene wist dat er meer in zat en ging op zoek naar de 1-2. Die viel uiteindelijk 5 minuten voor tijd toen Sierd Janssen met een hard schot in de korte hoek de keeper passeerde. Deze speculeerde duidelijk op een voorzet waardoor hij de korte hoek nagenoeg vrij liet. In de resterende minuten kwam de winst niet meer in gevaar en kon Sportclub Irene 3 punten bijschrijven.

Sportclub Irene wint eindelijk eens in Helden en staat vooralsnog met 6 punten uit 3 wedstrijden op de 5e plaats. Mochten ze komende zondag de inhaalwedstrijd tegen IVO winnend afsluiten, komen ze op de 2e plaats achter het vooralsnog ongenaakbare sv Laar dat vandaag de wedstrijd tegen hetzelfde IVO met 0-5 gewonnen heeft. Een week later, op 30 oktober, spelen ze weer een thuiswedstrijd. Deze keer tegen Merefeldia, een fysiek sterke en stugge ploeg uit Nederweert.

Opstelling:
Rik Wilms, Stan Giesbertz (Casper Vermeulen), Jitse Janssen (Seif Ben Aicha), Sten Jochijms, Sam Houtermans, Martijn Samson, Sam Vanmaris, Lars Curvers, Sven Denessen (Nick Engels), Sierd Janssen, Amine Bachiri
15 Jim Hendrix 1-0
70 Lars Curvers 1-1