Een gehavend Sportclub Irene MO20-1 pakt knap een punt bij Helden MO20-1

24 september 2022: Helden MO20-1 – Sportclub Irene MO 20-1  5-5

Vandaag moesten we tegen een voor ons totaal onbekende tegenstander Helden en we hadden de pech dat de gehele verdediging was geblesseerd dus maar afwachten hoe het zou gaan lopen; we hadden er in ieder geval zin in.

Na een goede warming-up en het bespreken van de opstelling begonnen we 5 minuten later dan gepland aan de wedstrijd. Van meet af aan waren beiden teams erg gedreven maar was het Diewertje die al na 3 minuten de score opende na goed voorbereidend werk van Joni en Isa. Dit was natuurlijk een heerlijk begin van de wedstrijd. Misschien door de snelle openingstreffer werden we een beetje overmoedig waardoor de aandacht een beetje verslapte en het al vrij snel tot de gelijkmaker kwam. We werden door goed coachwerk vanaf de zijlijn opgepept en de schouders gingen er weer stevig onder. Halverwege de 1e helft was het Sterre die met een afstandsschot van zeker 20 meter een voorzet wilde geven maar de bal uiteindelijk in het doel belandde. Geweldig en weer een minuut later was het Diewertje die door het midden van de verdediging de bal beheerst voorlegde op Isa en zij de voorsprong vergrootte tot 1-3. Met nog ruim een kwartier te gaan was het uiteindelijk Helden die de ruststand op gelijke hoogte wist te brengen. Tot nu toe een leuke wedstrijd om te zien zeker gezien het feit dat we zoveel geblesseerde spelers hadden alhoewel het overduidelijk was dat het spelen op andere posities toch wel lastig kan zijn. In een pittig duel die door Eefke in haar voordeel werd beslecht, en een mooie pass op de vrijgelopen Isa was het na een half uur speeltijd in de 2e helft dan toch weer raak en 2 minuten later was het wederom Isa die de 3-5 scoorde. Door de tomeloze inzet van allen begon nu de vermoeidheid toe te slaan. Bovendien begon het spelen op andere posities, die we niet echt gewend zijn, z’n tol te eisen.Tien minuten voor tijd wist Helden dan ook nog 2x te scoren en hiermee de eindstand op gelijke hoogte te brengen.

Complimenten aan onze meiden; een gehavend team en deze uitslag neerzetten is zeker iets om trots op te zijn. Een prima prestatie.

Met sportieve groeten,

L.M.T